2015. jan 08.

Az üres polc luxusa

írta: ur.anita
Az üres polc luxusa

clothes-hangers-582212_640.jpg

Nekem a január a rendrakás hónapja. Testben, lélekben, szekrényben. :-) Igenis jólesik rituálisan, a tárgyak szintjén is elvégezni a rendrakást. Kis eszmefuttatás a semmire nem jó ruhákról, azok hasznosításáról és az üres polc luxusáról. És egy klassz link 25+ helytakarékos ötletről a lakásodba.

Nem vagyok perfekcionista, végképp nem mazochista, ezért csak a saját ruhásszekrényemre terjesztettem ki a januári rendrakási mániámat. Ez se kis munka: nagy, mély, plafonig érő ruhásszekrényem van. Egy évben egyszer ráfér egy alapos szelektálás, tele van az elmúlt egy év során összegyűlt turkált vagy mégahülyénekismegéri óriási leárazáson vett, hordatlan, mert valójában hordhatatlan kacatokkal (miért gondoltam valaha is komolyan, hogy én felveszek egy sárga flitteres műselyem topot? egyáltalán hová venném fel? pedig a turkálóban még realitásnak tűnt...). Továbbá a kihízott (kifogyott - ilyen is előfordult már, de az nem idén van), színehagyott, kinyúlt, beszürkült ruhák is ott várakoznak a hátsó sorban. Ezektől viszonylag könnyű megszabadulni. A legnehezebb kategória az "idén tényleg felveszem" ruhák, amiket már legalább 3 éve nem vettem fel egyszer sem, de elméletileg csinos, drága, elegáns cuccok. Pedig tuti, hogy idén se veszem fel őket. Van olyan szett, amit 5 éve rakosgatok a szekrényben, de sosincs szívem megválni tőle, pedig csak egyszer volt rajtam 5 évvel ezelőtt. Amit a legjobban szeretek az egész rendrakósdiban, eldönteni a földre drámai mozdulatokkal kiszórt ruhák sorsát. 3 kategória van. Első kupac: szép ruhák, csak nekem már nem kellenek: ruhacsere party (erről még később posztolok!); hasznos és elég jó ruhák: Vöröskereszt; semmire nem jó, de nagy nedvszívó képességű ruhák: törlőrongy. Isteni érzés egy szellős, jelenlegi életmódomnak és aktuális testsúlyomnak megfelelő ruhákkal félig telt szekrénnyel kezdeni az évet!

Nálunk tényleg nagyon kevés hely van a lakásban, ezért csak sóvárogva gondolok arra a luxusra, amiről Gretchen Rubin ír a nagyon szellemes-kellemes könyvében. Muszáj idézni: "Amikor egy kollégiumi szobatársam New Yorkban járt, ódákat zengtünk a lomtalanítás gyönyöreiről a kávé fölött. -Van az életben, ami olyan gyorsan kielégít - kérdeztem tőle -, mint ha rendet raksz a gyógyszeres szekrényedben? Nem létezik! - Nem, semmi - helyeselt hasonló lelkesedéssel. Aztán rátett még egy lapáttal. - Tudod, nekem van egy üres polcom. - Micsoda? - Van egy polcom a házban, és teljesen üres. Az összes többit a plafonig pakolom, de ezen semmi sincs. ... Megérintett a döntés költészete. Egy üres polc? Pedig három gyereke van. Egy üres polc lehetőség. Mód a terjeszkedésre. Luxus, mint amikor elpazarolsz valami hasznosat a puszta gesztus kedvéért. Nekem is kell egy. Hazamentem, rögtön az előszobaszekrényemhez vágtattam, és kiürítettem az egyik polcot. Nem volt valami nagy polc, de üres volt. Hátborzongató." Nos, csak javasolni tudom mindenkinek ezt a kis luxust, mert valóban túlmutat önmagán a gesztus jelentősége.

És itt a beígért nagyon klassz 25+ helytakarékos ötlet kis lakásba, kis házba. Kérem tegye fel a kezét, aki nem érzi úgy, hogy túl kicsi a lakása? Egy kezet sem látok...

Szólj hozzá

otthon boldogság-projektek jókedvű hétköznapok