2015. jún 10.

A piac mint örömforrás: Szimpla háztáji piac minden vasárnap

írta: ur.anita
A piac mint örömforrás: Szimpla háztáji piac minden vasárnap

11036719_815072141876022_2529383404599420638_n.jpg

Viccesen hangzik, tudom, de nekem tényleg örömforrás a piacra járás. Na, nem mindegy hogy melyikre. A Szimpla háztáji piacon jártam, ha még nem jártatok itt, akkor kötelező vasárnapi program! Életközeli élmény a nagyvárosban.

Dióhéjban: nagyon régóta létezik (szerencsére), nagyon népszerű (szerencsére) és nagyon jó minőségű élelmiszerek vannak itt (szerencsére). Jártam már a Szimpla piacon többször, de az még a nyitás idején volt. Most gondoltam, megnézem újra. Ez volt az én kikapcsolódós saját vasárnap délelőttöm, fiúk a Vasúttörténeti parkba - századszorra -, én meg bringával a Szimpla piacra. Jó volt, nagyon jó.

22399_838825436167359_6236861669744664750_n.jpg

A piac lelassulás. A piac lehetőség arra, hogy valódi, fontos dolgokkal találkozzunk - a jó minőségű ennivaló, az igazi zöldségek, gyümölcsök, termények és az ezeket megtermelő emberek, a munkájukba fektetett energiájuk és kitartásuk nagyon valódi dolgok. Olyan könnyű egy nagyvárosban elszakadni ettől, minden olyan könnyen elérhető, a metró hárompercenként jön, felszállok, rácsatlakozom a facebookra, majd megnézem az íméljeimet, leszállok, veszek egy műillatú és műízű croissant-t, mire felérek a felszínre, már meg is ettem... ehhez képest egy cukkinit "megtermeszteni" hosszú hónapok munkája. Különösen akkor, ha hagyják a maga természete és tempója szerint nőni és érni. És olyan jó ezzel időnként szembesülni, hogy a valódi dolgok bizony lassan történnek. A piac lehetőség a beszélgetésre és a kapcsolatteremtésre, nem rohanunk, lehet válogatni, közben kérdezni, megtudom, honnan érkezett a kockásinges fiatalember, hogy négykor kelt, hogy jövő héten mit hoz. A piac terepe az érzéki örömöknek is, én imádom szaglászni, fogdosni a terményeket, lehet sajtot, lekvárt és mézet kóstolni, belekóstolni a meggybe és cseresznyébe, sőt külön biztatnak is arra, hogy vásárlás előtt kóstoljak meg néhány szemet. Van kellemes élőzene és közösségi főzés is, minden héten más, minden héten más jótékony célra. Nagyon rendben van.

11102633_832646446785258_3709813867839417177_n.jpg

A Szimpla piac nagyon franciás abban az értelemben, hogy van karaktere, hangulata, az árusok kedvesek és segítőkészek, az áru jóízű, zsenge, extrafriss és gusztusosan van tálalva. Érzem a törődést: a növényekkel, élelmiszerekkel és velem mint vevővel is. Ez tök normális is lehetne, de más piacon rámszólnak, ha hozzá merek érni valamihez, rámförmednek, ha válogatni szeretnék, fogalmuk sincs, hogy honnan érkezett az áru, a paradicsom steril, hungarocell szagú és óriási, gyilkolásra alkalmas kézigránát méretű, fás karalábékat lehet kapni, mert az olyan jó nagy és az a jó. Itt bébicéklát, bébirépát, bébicukkinit is lehet kapni, zsenge, ízes, természetes cuccokat. Üdítő a különbség. Több ilyet! Én ezeket zsákmányoltam... és aztán ráérősen megfőztem, isteni és nagyon valódi ebéd lett belőle. :-)

unnamed.jpg

Igen, kicsit sokan vannak, sok a turista, de miért is ne lenne, amikor szép és jó - viszont ha korán érkezel (9-kor nyit: azért az nincs korán még vasárnapi üzemmódban sem), még nincs nagy tömeg...

További háztáji piacokat Budapesten és környékén itt találsz. Neked melyik a kedvenc termelői piacod?

Ha tetszett, csatlakozz a facebookon és így értesülhetsz a friss bejegyzésekről!

Szólj hozzá

életminőség élményajánló