2018. feb 25.

Egy év örömterv-élménylistája 2018

írta: ur.anita
Egy év örömterv-élménylistája 2018

laugh-2017605_1920.jpg

Az Örömterv blog pár évvel ezelőtt azzal a céllal (is) indult, hogy bemutassak olyan konkrét ötleteket, élményeket, programokat, helyszíneket, kezdeményezéseket, amelyek értékesek, kikapcsolók, feltöltőek vagy éppen fejlesztőek. Amiket én magam is kipróbáltam és másoknak is jó szívvel ajánlom. Ilyentájt szoktam összegezni, íme az elmúlt egy évből a TOP5-ös élménylista!

Mozgalmas egy éven vagyok túl: kicsit több mint egy éve született meg a harmadik gyerekem, így az elmúlt egy évem nagyrészt a családról és a gyerekekről szólt (öröm, boldogság, hullafáradtság). Mindemellett még dolgoztam is (nagy örömmel) és vezettem ezt a blogot (ez is abszolút örömforrás). A sok teendő miatt időnként eléggé leharcolt voltam, de közben folyamatosan próbáltam szem előtt tartani, ami a blogom mottója, hogy legyek felelős a saját jóllétemért - mert az nekem is meg mindenkinek a környezetemben tök jó (ebben megrögzötten hiszek).

Mivel időm viszont borzasztóan kevés volt (van), ezért kitaláltam egy új műfajt, a "3 óra kikapcsolódást". Ugyanis azt vettem észre, hogy 1.) 3 órányi kimenőt viszonylag könnyű megszervezni, ennyit szinte bárki vállal, akit szépen megkérsz rá, ez még épp jól tolerálható időtartam a kisgyerekes apokalipszisben anya nélkül (de gyerek nélkül és bárki másra is igaz ez, akinek kevés és értékes a szabadideje), 2.) három órát nagyon könnyű csak úgy ellófrálni is: egy kis bevásárlás, még ide is beugrok, még azt is elintézem... és marhára nem kapcsolódtam ki egy dekányit sem, csak valami súlyos cekkerrel a vállamon beesek az ajtón és dühöngök, hogy már megint mennyi időm elment a semmire. Úgy döntöttem, hogy ebből elég, helyette TUDATOSAN és ELŐRE megtervezem, hogy mivel töltök 3 órányi kimenőt. Hol és mit fogok csinálni, ami nekem érdekes, pihentető, aktív kikapcsolódás - persze leginkább Budapesten vagy a közvetlen környékén, mert ennyi idő alatt nem tudok Nyíregyházára kiruccanni. Jelentem: szuperül bevált ez a műfaj. Határtalanul élveztem, hogy egy csomó klassz dolgot látok, hallok, ízlelek, tapasztalok meg mindössze 3 óra alatt. Ajánlom kipróbálásra a #3órakikapcs műfaját! :-) Itt egy ilyen cikkem, néhány remek hely Budán.

És itt a TOP 5 élmény az elmúlt egy évből, a sorrend véletlenszerű, mindegyik bejött nekem:

1. Pár hónappal a szülés után a testem jelzett, hogy kéne egy kis gyorsjavítás, mert enyhén szólva is megviselt az előző pár év, amikor folyton várandós voltam, szültem és szoptattam. Egyrészt a mozgás hiányzott, de nagyon; másrészt szinte euforikus örömet éreztem, hogy újra visszakaptam a saját testemet. Elmentem Kulcsár Vajda Enikőhöz az Anyatest Projekt egyik hasizmos workshopjára: itt a beszámolóm róla. Nagyon jó alap volt első körös regenerációnak és a mozgás több év után való újrakezdéséhez.

2. Régi projektem, hogy kicsit ügyesítsem magam a kézműveskedés és a barkácsolás terén. Mert a kedvem óriási ezekhez a dolgokhoz, de a technikai tudásom nulla. Meg az önbizalmam is, mert valahogy az maradt meg bennem gyerekkoromból (technika órák nagyszerű élményei, ugye), hogy én borzasztóan ügyetlen vagyok. Így hát elmentem a Technikába egy alapozó barkács-workshopra... és csináltam egy polcot. Én magam! Elképesztően jó élmény volt.

3. Nyáron nagyon időszerű volt már egy egyedül kiruccanós hétvége, mert a családi kötelezettségek kezdtek vészesen maguk alá temetni. Csendre, nyugalomra, békére, egy kis háborítatlan magányra vágytam. Egy új helyre mentem, ahol még nem jártam, ilyenkor azért mindig lutri, hogy vajon hozza-e azt a minőséget és élményt, amit én várok tőle... Hozta. Abszolút! Jó szívvel ajánlom kiruccanásra a fehérvárcsurgói Károlyi-kastélyt. Saját grófnővel!

4. Az irodalom, az olvasás lételemem. De erre is sajnos nagyon kevés időm jut, pedig alapműködésem, hogy értelmezem, megfejtem, "lefordítom" és magamra vonatkoztatom a szövegeket. Már aminek van kellő mélysége ehhez. :-) Biblioterápiás csoportban jártam, egy nyitott alkalmon, ami szuper élmény volt, mert ez amolyan hátradőlős dolog: ilyenkor más hozza az alapanyagot, más kérdez, neked csak reflektálnod kell, miközben azért erősen dolgozol magaddal - és a szöveggel. Nagyon jó önismereti időtöltés!

5. Imádok sétálni. Imádom Budapestet. Imádom, ha slow tempóban lehetek (legalább egy kis időre), bármiféle külső nyomasztás nélkül. Mindez együtt összejött a Slow Budapest által vezetett slow sétán. Rendszeresen szerveznek ilyen sétákat, érdemes csatlakozni valamelyikhez, érdekes és feltöltő egyszerre! Itt a beszámolóm a sétáról.

A következő egy évre is tervben van jó pár új élmény, figyeljétek az Örömterv blogot, mindig beszámolok az aktuálisan kipróbált kedvenceimről és a személyes tapasztalataimról!

Ur Anita, coach

 

Szólj hozzá

életminőség élményajánló