2017. jún 15.

Újabb #3órakikapcs - ezúttal Budán!

írta: ur.anita
Újabb #3órakikapcs - ezúttal Budán!

11940831_11a5df18aab5049c0381a7b7deb35391_wm.jpgRégen volt már #3órakikapcs beszámolóm: azaz 3 órányi könnyen elérhető, minőségi kikapcsolódás Budapesten vagy környékén. Ezúttal volt egy kis dolgom a Móricz Zsigmond körtér környékén, a XI. kerületben; ezért most itt fedeztem fel új helyeket. Inspiráció lehet nektek is, ha eddig csak villamos-csomópontként ismertétek a Móriczot és környékét.

Több hétnyi pechsorozaton vagyunk túl családilag. Ahol három gyerek van, ott egyébként is zajlik az élet. De most még ehhez képest is mozgalmasabb volt ez az időszak: egyik betegség a másik után, kisebb balesetek, egy több hétig fájó gyulladt fog (az egyik gyereké), egy kificamodott láb (az enyém), és mire az egyikből kilábaltunk, jött egy másik. Hetekig nem volt meg a minimális lehetőségem sem a kimozdulásra, sem az énidőre; és voltak olyan napok, hogy csak nettó panaszkodásra voltam képes - akkor is, ha tudtam, hogy ez nem old meg semmit. Aztán persze vége van egyszer. Ennek is vége lett, nekem pedig sürgősen szükségem volt egy kis kimozdulásra.

Első állomás: Fiók

Ez volt a célállomás. Egy kis papírbolt a Budafoki út elején, a Gellért térhez közel. A Légy jelen! mindfulness alapú nyári tanfolyamomhoz ide jöttem a megrendelt Malinovka füzetekért. Ezt ugyanis nem lehet kapni minden sarki nyomtatványboltban. Hosszas internetes keresgélés után döntöttem a füzetek mellett: mindegyik Malinovka-termék kisszériás, kézzel készült, egyedi borítókkal, újrapapírból, magyar tervezőnő munkája. Na, épp ilyen szemléletet szeretnék tükrözni a Légy jelen! tanfolyamon, szóval örülök, hogy ezt választottam munkafüzetnek. A Fiók tényleg egy pici papírbolt, de nagyon különleges! Egyedi, tervezői naplók, naptárak, füzetek, mindenféle írószer és papír-kiegészítők, táskák... Mondjuk a túláradó örömömhöz erősen hozzájárul, hogy rajongok minden szép papírtermékért - és különösen a minőségi füzetekért és naplókért. Én biztosan fel tudnám vásárolni a fél boltot, ha lenne elég pénzem rá. A jövő évi határidőnaplómat is biztosan innen szerzem majd be. Ha ti is papírbolt-rajongók vagytok, akkor itt a helyetek!

20170611_133505.jpg

Második állomás: La Nube

Kávézó és tapas bár. A La Nube a Ménesi út legelején található, nagyon közel a Móriczhoz. Ebédidő volt, hát itt ebédeltem. Először jártam itt, de szerintem ez az egyik legközvetlenebb, legbohémabb kávézó Budapesten. Az a hely, ahová belépsz és azonnal magával ragad az atmoszféra. Nem túldizájnolt, kicsit összevissza, de rendkívül otthonos és természetes belső tér, a kiszolgálásról és a kedves vidámságról - ami itt mindenkiből árad -, pedig csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. A kávéjuk is nagyon jó mások szerint, de én most éhes voltam és a tapas vonalra izgultam rá. Meleg volt, ezért valami könnyűre vágytam, ami még az újrakezdett 160g-os szénhidrát-diétámmal is nagy vonalakban összeegyeztethető. Salmorejo-t ettem, ami egy hideg paradicsom-krémleves (790 Ft) és egy Tortilla de patata-t (890 Ft), ami egy krumplis-hagymás spanyol omlett. Mindkettő egyszerű étel, ahol azon múlik minden, hogy mennyire minőségi és friss az alapanyag és az omlett mennyire friss. Tökéletes volt mindkettő! Gazdag ízek, jól eltalált állagok, kellően hideg leves, kellően meleg omlett. Mindenkinek nagyon jó szívvel ajánlom a La Nube-ot!

20170610_125521.jpg

Harmadik állomás: Budai Arborétum

Kevesen ismerik ezt a helyet, pedig nagyon központi helyen van. Én se jártam még itt, talán azért nem, mert nem túl régóta látogatható csak szabadon. A Kertészeti Egyetem kertjéről van szó a Villányi úton, csupán két perc sétára a Móricztól. Két teljesen különálló része van az arborétumnak, ezeket konkrétan ketté is szeli a Ménesi út. Az Alsó Kert és a Felső Kert két külön világ. Mindenképpen hétköznap menjetek, ugyanis a Felső Kert hétvégén nem látogatható - kár lenne kihagyni, nagyon érdekes, különösen a két kert kontrasztja miatt. Kissé elhanyagolt, vadromantikus az arborétum, ahol a különböző építészeti stílusok szerinti (és nem túl jó állapotú) épületek úgy vannak esetlegesen szétdobálva a területen, mint nálunk a gyerekszobában a legódarabok. A növényzet is burjánzik szinte teljesen szabadon, különös hangulatú kert ez. Vannak szobrok, kis kerti tó, óriási (most virágzó!) százéves hársfa, tisztások, ligetek, nagy fenyők, gyümölcsfák. A legérdekesebb az volt, amikor rábukkantam egy nem is kicsi biokertre, ami szabadon körbejárható (bemutatókertként funkcionál), vannak itt fűszernövények, cékla, cukkini, krumpli, eper, málna - és egy kis tábla, hogy lehet jönni ide kertészkedni, ha kedvünk van és érdekel minket a biokertészet, sőt még saját fb-oldaluk is van: itt. Mindent összevetve kellemes kikapcsolódás ráérősen körbejárni a kertet, ugyan kevésbé ápolt, mint mondjuk a szívem csücske Füvészkert, de tényleg romantikus a dekadens összevisszasága. Érdemes olvasnivalót is vinned magaddal, mert sok pad van, ahol kedvedre üldögélhetsz és madárcsicsergésben olvasgathatsz.

19146018_1408696575835719_4822229308464773008_n.jpg

Negyedik állomás: Kelet Kávézó és Galéria

A Bartók Béla úton, ami elképesztően hangulatos és menő hely kezd lenni a sok pici kávézóval és kis galériával, és egyáltalán nem hasonlít már a több évvel ezelőtti lehangoló, "többsávos forgalmas út és semmi több" elődjére, szóval itt a Bartókon az egyik leghangulatosabb kávézó a Kelet. Az arborétumban tett kiadós séta után égető szükségem volt egy jó kávéra és egy szelet sütire. Jobb helyre be sem ülhettem volna. A kávé nem egyszerűen jó, hanem zseniális; a cukormentes meggyes pite pedig kifogástalan volt! A hely a könyvtárszerű hangulattól egyedi, és ez nem egyszerűen csak díszlet, hanem a Kelet könyvcsere-pontként is funkcionál, ha hozol magaddal egy használt könyvet, cserébe elvihetsz egy másikat a polcokról, olyat, ami tetszik.

+1 TIPP: Ha van gyereketek, unokátok vagy a családban, ismerősi körben gyerek, akkor feltétlenül ugorjatok be a Bartók Béla úton a Pagonyba. Elképesztően gazdag gyerekkönyv-kínálat, játékok és foglalkoztatófüzetek, varázslatos atmoszféra.

Mennyi idő volt? 3 és fél óra volt ez a 4 állomásos séta és gasztroélmény a Móricz körzetében.

Mennyibe került? A Budai Arborétum látogatása ingyenes. A Fiókban vigyázat: sok pénz elkölthető a szép cuccok miatt! :-) Az evős-ivós helyeken pedig igényed szerint rendelhetsz, a La Nube és a Kelet is abszolút megfizethető hely.

Kinek ajánlom? Kettesbenes sétának, egyedül elvonulósnak-felfedezősnek, barátnővel csevegős bolyongásnak egyaránt nagyszerűen megfelel. Ha erre vezet az utad valamelyik erre közlekedő villamossal, szállj le és nézz körül!

A cikkben nincs szponzorált tartalom. Mindenért fizettem és azért ajánlom nektek, mert nekem tetszett. :-)

Ha legközelebb is szívesen olvasnál #3orakikapcs ajánlót, akkor kövesd az Örömtervet a facebookon ITT.

Címlapkép forrása: Urbanista (Index)

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Szólj hozzá

kipróbáltam! élményajánló #3orakikapcs