2015. júl 11.

Vászon. Ecset. Festek!

írta: ur.anita
Vászon. Ecset. Festek!

11694903_1627116824231233_8213344651844733585_n.jpg

Még soha nem festettem vászonra. Egyáltalán, még soha nem festettem. Fiatalabb koromban művésztanonc barátaimnak többször álltam modellt, de én soha nem alkottam még semmit. Bátorság és tehetség hiányában. Nem állítom, hogy ezentúl művésznek nevezném magam ettől az egy próbálkozástól, de én csináltam, remek szórakozás volt és érdekes tapasztalat! Paintcocktail. Festeni mindenki tud. :-)

Írtam már nektek, hogy nem a mindennapjaim része a rajzolás és más kézműves alkotások készítése, mert ügyetlennek érzem magam és nincsenek különösebben megragadó élményeim a múltból, hogy ez olyan hű de jó lenne (rajz- és technikaórák a suliban... lombfűrésszel mérleg és kisteherautó fabrikálása... kocka rajzolása... műszaki rajzlapra másolás... megvan az élmény?). De szeretném újrapróbálni felnőttként is, kíváncsi vagyok, hogy most milyen érzés, ad-e valamiféle flow-élményt, milyen megtapasztalni az alkotás örömét, van-e olyan tevékenység, amit a kipróbálás után is szeretnék folytatni a magam örömére. Voltam már rajzmeditáción, most a festés kipróbálása volt soron.

11737845_1627116727564576_9108919728245546168_n.jpg

A Paintcocktail egy jól szervezett egyszeri alkalom, ami kitűnő lehetőség arra, hogy kipróbáld magad, aztán eldöntsd, beiratkozol-e egy alaposabb ismereteket adó rajztanfolyamra - amiből többféle is elérhető -, mert kedvet és tehetséget érzel hozzá vagy marad egy jó kis szórakozás emléke az egész. A Paintcocktail rém egyszerűen működik, kiválaszthatsz egy neked tetsző festményt a megadottak közül, hozzá egy időpontot, és a helyszínen (belvárosi szórakozóhelyek) egy kedves és tapasztalt instruktor iránymutatásával, lépésről lépésre, részletről részletre megfested a képet, amit aztán hazavihetsz. Nem kell eszközöket beszerezned, izgulnod azon, hogy nem fog menni, mert itt mindenki kezdő és laikus, mindent részletesen elmagyaráznak. Vár egy üres vászon, festékek, ecsetek, egy kötény és egy pohár koktél a jó hangulathoz! Én a "Bloom" fantázianevű festményt alkottam meg, szerintem egy kifejezetten szexi, nőies, nyíló virágot - Bodnár Judit Lola instruktor mosolygós és laza irányításával. Kifejezetten élveztem a színeket kikeverni és játszani az árnyalatokkal, jó érzés volt a vásznon egymásra felvinni a különböző rétegeket, látni, hogyan alakul a művem. Volt benne jópár perc igazán felszabadult, belefeledkezős élmény is, amikor ki tudtam kapcsolni a külvilágot és csak élveztem ahogy mozog az ecset a kezemben a vásznon és újabb fehér részek tűnnek el vászonról. Szuper kikapcsolódás volt! És a végén mindenkié egészen egyedi alkotás lett annak ellenére, hogy ugyanazt festettük: a színek árnyalatbeli különbsége, a formák, az arányok személyessé tették az alkotásokat.

Kinek? Ez kifejezetten társasági élmény is lehet: barátnőkkel, munkatársakkal, szülinapra, lánybúcsúra stb. együtt iszogatni, festegetni, nevetgélni. De akár egyedül is érkezhetsz, a hangulat kellemes és felszabadult. Laza, stresszmentes lehetőség arra, hogy kipróbáld felnőttként egy estére a festést és alkoss valamit, amit otthon kitehetsz a falra. Garantált a sikerélmény!

Képek forrása: innen

Ha tetszik, itt tudsz követni a facebookon.

Szólj hozzá

élményajánló