2015. júl 23.

Kis nyári kaland: segway a Normafán

írta: ur.anita
Kis nyári kaland: segway a Normafán

mail_google_com_2.jpg

Neked mit jelent a kaland? Mi fér bele, milyen kihívás, milyen kisebb vagy nagyobb lépés, amit szívesen megugranál? Én teljesen az alapoknál kezdtem, egy nagyon biztonságos, de mégis extrém sportnak számító dolgot próbáltam ki: segwayeztem. Igazi örömfröccs volt! Bizonyíték rá ez a kép. :-)

Nem vagyok egy adrenalin-lovag. Kevéssé izgatnak az extrém sportok, egyáltalán nem hoz lázba, és nem tennék meg mindent azért, hogy raftingozzak, bungee jumpingozzak vagy ejtőernyős ugrást hajtsak végre. De a határtágítás és komfortzónából való kimozdulás, ebben az esetben kimondottan fizikai szinten, mégiscsak érdekel. Van néhány dolog, amit márcsak azért is kipróbálnék, hogy érezzem, meg tudom csinálni, hogy legyőzzek valamiféle belső ellenállást vagy félelmet, vagy egyszerűen csak azért, mert olyan érzést - mondjuk szabadságélményt - tulajdonítok neki, amire kifejezettem vágyom. Így kerültek rá a kipróbálásra érdemes "sportos" wishlistemre: a segway, a (biztosítóköteles) sziklamászás, a barlangtúra és a hőlégballonozás. Mindegyik elég biztonságos, de elég extrém - nekem.

A legegyszerűbbnél kezdtem, a High-Tech Sportok Bázisa normafai bázisán próbáltam ki egy kétórás, kezdőknek való Szirttúrát segwayen. Odatalálni rém egyszerű, a síházat kell keresni a Normafán, mindenki ide érkezik, aki a Normafához jön sétálni vagy kirándulni, a Bázis előtt ott állnak járgányok, el se lehet téveszteni.

mail_google_com_3.jpg

A túrán végig szakképzett oktató van melletted, dr. Réthy István vezetőtréner volt az én kísérőm, az outdoor élményhez illő kellő lazasággal és humorral, de biztonságot adó és személyre szabott támogatással volt jelen végig; biztatott, ha óvatoskodtam; figyelmeztetett a veszélyre, ha azt kellett, és irigykedtem rá, hogy ezt csinálja napi sok órában; ez a munkája, hogy segwayen suhanjon az erdőben. Merthogy nagyon jó érzés! Az elején egy félórás elméleti és gyakorlópályás oktatás elég ahhoz, hogy nagyjából ráérezzen az ember ezen a járgányon való egyensúlyozásra, az alapvető műveletek: gyorsulás, lassulás, kanyarodás, fel- és leszállás megtanulására. Irtó egyszerű szerkezet, mégis kell némi gyakorlás ahhoz, hogy beletanuljunk a segway irányításába, ugyanis elképesztő precizitással és azonnal reagál minden mozdulatodra, súlypont-elmozdulásodra, a legkisebb törzselmozdulásra is - és azt csinálja, amit te diktálsz. A finom és azonnali súlypont- és egyensúly-elmozdulás követése teszi különlegessé a járművet, szuper érzés megérezni, hogy a tested finom elmozdulásaival irányíthatod az eszközt. Ilyen pontosan még semmilyen sportban nem éreztem, hogy mikor vagyok álló helyzetben egyenes, egyensúlyi állapotban (aki jógázik, az tudja, hogy pl. nem is olyan könnyű ezt pontosan kivitelezni); ugyanis csak akkor áll meg a segway és nem mozdul el semmilyen irányba, ha ezt rajta állva meg tudom tenni. A haladás, suhanás és igen, a végefelé, már kellően gyakorlottan, a nagyobb fokozatú sebességen való mérsékelt száguldás pedig egészen nagyszerű érzés! És ha azt hiszitek, hogy ez nem igazi sport, akkor szerintem de, mérsékelt izomlázat (törzstájékon) és kellemes fáradtságot éreztem utána - hiszen végig koncentrálni kell az aktuális terepviszonyokra. A High-Tech Sportok Bázisa nemcsak Budapesten, a Normafán, hanem az ország több pontján - nyaralós helyeken is elérhető: Mátrafüreden, Hévízen, Balatonfüreden - és ez tipikusan az az időtöltés, ami minden évszakban élvezhető.

Kinek? Akik hozzám hasonlóan valami kalandosra vagy extrémre vágynak, de csak módjával. :-) Akik szeretnek különböző high-tech sportkütyüket kipróbálni, akik a jól ismert kirándulóhelyeiket kicsit más szemszögből is fel akarják fedezni. Közös vigyorgós, felszabadulós élménynek a pároddal, barátoddal vagy akár nagyobb társasággal. Klasszik csapatépítős elfoglaltság is lehet a munkatársakkal. Mivel nem olcsó mulatság, ezért érdemes kedvezményes ajánlatokra (a második alkalomra már 5000 Ft-os kedvezmény jár!) vagy akciós kuponokra vadászni.

Szólj hozzá

kipróbáltam! élményajánló