2015. nov 23.

Már (egy kicsit jobban) imádom a reggelt!

írta: ur.anita
Már (egy kicsit jobban) imádom a reggelt!

Mire jó egy 14 napos reggeli kihívás?

csatlakozz_te_is.jpg

Nem állítom, hogy ezentúl kivétel nélkül csittifitti reggel-királynőként telnek majd a mindennapjaim, és azt sem, hogy teljesen és végérvényesen megreformáltam a reggel-ellenes személyiségrészemet; de azt állítom, hogy voltak meglepő és jó élményeim és már tudom, mi lesz az a néhány szokás, amit következetesen szeretnék viszontlátni minden reggel 6-tól 7-ig. Ilyen, amikor végigcsinálom a saját kihívásomat.

Az #imadomareggelt kihívást azért találtam ki, mert sokszor elég kapkodósak, emiatt pedig frusztráltak és ingerültek a reggeleim. Néhányszor egyenesen borzasztóak. Természetesen - mint a legtöbb dologban az életben - én vagyok a kulcsa az egésznek. Ha én időt, energiát és figyelmet szentelek a napkezdésnek, akkor nagy esélyem van rá, hogy jobb lesz. Egyszerű képlet, mégis nehéz megcsinálni. Olyan ez, mint az egészséges étkezés meg a rendszeres sportolás - mindenki tudja, hogy jót tesz, de olyan nehéz nekikezdeni és aztán tartani magunkat hozzá. A kihívások arra jók, hogy koncentráltan foglalkoznak egy homályban levő ügyünkkel - reflektorfénybe állítják. Így könnyebb kezdeni vele valamit, jól meg lehet nézni és vizsgálni, esetleg némileg átalakítani vagy megváltoztatni. Így hát, kihívtam magam egy 14 napos reggeli próbára - és titeket is, akik jó sokan csatlakoztatok! Nézzük sorjában:

imadom_a_reggelt_1.jpg

Ez könnyen ment. Bár általában szoktam interneten híreket böngészni reggel a telefonom, nem nagyon hiányzott, hogy most nem tettem. Legalább 5 értékes percet nyertem vele. Kicsit többet merenghettem a kávém felett, és ez jóleső bambulás volt.

imadom_a_reggelt_2.jpg

Ez mostanában úgy általában nehéz, mert már hetek óta áttértem az egészséges és szénhidrát-csökkentett reggelire - de baromira hiányoznak a csokis puffancsok, lekváros kenyerek és társai. De tartom magam, ezen a napon is jól ment, ezért jár magamnak a vállveregetés. A teljes kiőrlésű kenyértől pedig el kell ismernem, hogy tényleg jobb a közérzetem a következő két-három órában.

imadom_a_reggelt_3.jpg

Nem, nem tudom elhagyni a kávét! Legalább ez maradjon meg nekem reggel, a kávésbögre emelgetése és a forró kávé kortyolgatása - szerintem ez ugyanolyan mozdulat-függőség, mint a cigi két ujj között tartása és szájhoz emelése a dohányosoknál. És nem, a teával teli bögrével nem volt ugyanaz az érzés. Tea jöhet, mert szeretem - de csak a kávé után!

imadom_a_reggelt_4.jpg

Ez meglepően jó módszer! Egészen egyszerűen tényleg nem lehet bosszankodni, ha közben énekel az ember. A kritikus pillanatokban dalra fakadás ugyanis megment: a káromkodástól, az ingerültségtől, a gyerekkel szembeni türelmetlenségtől, az önmagad sötéten látásától. Éneklés közben nem lehet beszélni, sőt még bosszús gondolatokat magunkban lefuttatni is nehéz közben. Mindig kéznél levő módszer otthon.

imadom_a_reggelt_5.jpg

Azt hiszem, ez volt a legnagyobb hatású és legtöbb gyakorlati hasznot hozó próba. Egyben a legnehezebb is. Rémes, hogy még annál is korábban kelj fel, mint ahogy eddig tetted. De iszonyúan értékes 30 percet nyertem vele. Kétszer is megcsináltam a 14 nap alatt: elsőre a gyerekek is becsatlakoztak, így azért nem volt olyan hatásos, kicsit nyugalmasabb volt ugyan fél órával tovább matatni velük reggel, de határozottan szétfolyt ez az idő. Másodszorra egyedül voltam ebben a fél órában, és az utóbbi év egyik legráérősebb reggeli fürdőszoba-használata kerekedett belőle, még sminkre is volt időm. Nagyszerű érzés volt utána: sminkben kakaót csinálni és pelenkázni reggel fél 7-kor. Ilyen is ritkán van! :-)

imadom_a_reggelt_6.jpg

Megcsináltam a nektek is ajánlott alig 9 perces reggeli gerinctornát - itt a linkje, aki akkor kimaradt belőle, próbálja ki! -, nagyon jólesett, egyszerű is, 3-4 alkalom után már videó sem kellene hozzá, fejből is menne... de egyszerűen nem látom reálisnak, hogy ez mindennap beleférjen a jövőben a reggeleimbe. A hátfájós reggeleken viszont tutira csinálni fogom! Örülök, hogy rátaláltam erre az egyszerű gyakorlatsorra - hiszen ezt bármikor elő tudom venni, ha szükségét érzem majd.

imadom_a_reggelt_7.jpg

Kipróbáltam: biztosan 3 molekulányival kevesebb narancsbőr van a combomon, pirospozsgás lett az arcom és élénk az anyagcserém - de egyszerűen képtelen lennék minden reggel kitartóan hideg-meleg váltózuhanyt venni. Ez marad a kánikulai reggelekre frissítő ébresztőnek, de akkor nagyon jól fog esni!

imadom_a_reggelt_8.jpg

Ez könnyen ment, a nagy pohár víz már eddig is szokásom volt, és citrommal ízesítve még jobban is esett. Hidratálás, hidratálás, hidratálás. Reggel különösen fontos, főleg a kávéivóknak - ugyanis a kávé dehidratál. Ezt biztosan megtartom reggeli szokásként - ha van otthon citrom. :-)

imadom_a_reggelt_9.jpg

Ez a másik nekem nagyon jóleső reggeli próba volt: azt hiszem, kedvelem az egyszerű, kis erőfeszítést igénylő dolgokat reggelente. :-) Kitárt ablak, hideg levegő, 3-4 karlendítéssel kísért mély be- és kilégzés, összesen max. 2 perc, de utána nagyon tiszta fej és tiszta gondolatok. Szuper.

imadom_a_reggelt_10.jpg

Ez ugyanaz a kategória, mint az éneklés. Gyilkos fegyver a szürkeség, negatív gondolatok és másokat hibáztatós, számonkérős, frusztrálós beszólások ellen. Azzal sikerült a fiamat oviba menésre motiválni (a hosszas kedves kérlelés és aztán rögvest emelt hangú sürgetés megszokott menetrendje helyett), hogy kitaláltunk egy utcán érdekes járműveket számlálós új játékot, és ezt lelkesen megemlítve máris könnyebben ment az indulás.

imadom_a_reggelt_11.jpg

Nos, ha fél órával korábban kelek fel, erre tényleg van (lesz) időm! Ezen a reggelen Örkény volt, egyperces. Itt nyílt ki a kötet. Kb. 50 másodperc volt - nagyon jólesett! Ismeritek? Ha nem, keressétek meg: Szakmai önérzet. Este túl fáradt vagyok hozzá, napközben nincs időm, a reggel az ideális napszak pár perc szépirodalomra.

imadom_a_reggelt_12.jpg

Ez a reggel annyira kaotikus és nyűgösgyerekes volt, hogy egyszerűen elfelejtettem a reggeli próbát, de aztán délelőtt pótoltam: Norah Jones volt - évek óta nem hallgattam már, pedig régebben szerettem, kellemes volt és megnyugtató a zűrös reggel után. Békésebb vagy korábban felkelős reggeleken lesz még pár album, amit kipróbálok: a rocktól a komolyzenéig, ugyanis kíváncsi vagyok a magamra és a családomra gyakorolt hatására. :-)

imadom_a_reggelt_13.jpg

Barkochba volt - alig tudtuk abbahagyni. Csak állatokkal játszottuk és kellemes meglepetés volt, hogy a kiscsoportos ovis fiam ilyen sok állatot ismer és jól tud kérdezni és válaszolni. Nagyszerű reggeli játék, öltözködés közben is elvonja a figyelmet az egyébként hisztizős ruhadarabokról, amik most simán felkerültek rá.

imadom_a_reggelt_14.jpg

Ezt rendszeresen csinálom - fejben. Most le is írtam, így még hatékonyabb volt. Hosszas listaírás helyett csak a 3 legfontosabbat, amit feltétlenül meg kell/meg szeretnék csinálni ma. Ez a módszer remek eszköz, hogy megkülönböztesd a lényeges dolgokat a halaszthatóaktól és lényegtelenektől.

Összegzek.

1. Nagyon érdekes és izgalmas volt 14 napon keresztül mindig valami más apróságra, új dologra figyelni reggelente. Már ez önmagában nagyon feldobta és feszesebbé tette a nap indulását.

2. Rájöttem, hogy a reggeli kávéról nem tudok lemondani és önsanyargató dolgokra (váltózuhany) sem vagyok képes, bármilyen nemes is a cél. Motiváló, melengető, nagyon egyszerű és kreatív dolgok annál inkább inspirálnak.

3. Ami fennmaradt a rostán és szeretném naponta rendszeresen gyakorolni:

  • korábban felkelés és 30 perc értékes idő magamra szánása mielőtt beindul a reggeli pörgés
  • citromos víz
  • humor vagy éneklés a stresszes helyzetek kivédésére
  • olvasás (internetes hírek helyett)
  • néhány mély levegővétel a friss levegőn
  • a napi 3 legfontosabb dolog átgondolása és lefirkantása.

Ha valamiért lemaradtál a 14 napos reggeli kihívásról, de érdekelne és jó ötletnek találod - bármikor belefoghatsz te is és végigcsinálhatod! Ha már vannak saját tapasztalataid az #imadomareggelt kihívás kapcsán, örömmel veszem, ha megírod nekem. Nagyon izgalmas, hogy kinek mi jött be belőle vagy esetleg mi mást tud még ajánlani a saját tapasztalata alapján.

Ha tetszett a cikk, itt tudsz a facebookon követni.

 

Szólj hozzá

boldogság-projektek imadom a reggelt