2014. nov 04.

Te is lehetsz a mindennapok hőse!

írta: ur.anita
Te is lehetsz a mindennapok hőse!

superhero-450419_640.jpg

Magyarországon az emberek 46%-a úgy érzi, nem tudja befolyásolni a mindennapi dolgait. A lakosság 80%-a semmilyen civil szervezethez nem kötődik. Az emberek 84%-a szerint senki nem törődik a másik emberrel. Az adatok a Hősök tere projekt honlapjáról valók, és sötét képet festenek a hazai viszonyokról. Viszont mindenki dönthet úgy, hogy változtat ezen... csak egy kicsit... csak amennyit vállalni tud... de igenis lehet felelősen egy iciripicirit jobbítani a világon. Légy te is a mindennapok hőse!

A Hősök tere kezdeményezés honlapjára érdemes bekukkantani és csatlakozni, mert példaértékű abból a szempontból is, hogy nagyon egyszerű programmal és üzenettel dolgozik, épp ezért lehet vonzó mindenkinek, aki legalább a kisujját meg akarja mozdítani egy jó ügy érdekében. "Olyan világban szeretnénk élni, ahol merünk kiállni és tenni másokért a hétköznapokban. Az vagy, amit teszel!" Sokan szeretnének jót tenni, de egyszerűen nem tudják, hogyan. A program abban segíthet, hogy a hétköznapi emberek hétköznapi hősökké váljanak, hogy elsajátítsák azokat a képességeket, amelyekkel megváltoztathatják a világot. A projekt tudományos-szakmai hátterét pedig nem akárki, hanem maga Philip Zimbardo, a Stanford Egyetem világhírű professzora biztosítja, akinek a szakmai munkásságát megalapozó híres börtönkísérletét a világ 10 legismertebb pszichológiai kísérlete között tartják számon.

Miért tegyél másokért? Mert garantáltan örömmel tölt el, és ez nem rapid csokimajszolós öröm (ami szintén fontos és jó, csak nagyjából két percig tart a hatása...), hanem valami olyasmi, ami belédvésődik, a részeddé válik, és később is elmosolyodsz, ha rágondolsz. Korábban írtam már a boldogság tudományosan is megalapozott három pilléréről, amelyek közül talán az "értelemkereső" komponens megtalálása és gyakorlása a legnehezebben kivitelezhető a hézköznapokban. Most itt egy lehetőség erre!

+ még egy inspiráló videó: Thaiföldről való, de univerzális üzenettel. Olyasmi, amire ha innen nézem, azt mondom, idealizáló és reklám-rózsaszín, ha meg onnan nézem, akkor nagyon is valódi és igazi. Ha választhatok, akkor inkább nézem "onnan"... Mindenesetre igazi motiváció-tunning 3 percben :-)

Szólj hozzá

közösség életminőség boldogság-projektek