2015. már 04.

Idén mitől nem fogom feladni az edzéseket?

írta: ur.anita
Idén mitől nem fogom feladni az edzéseket?

running-573762_640.jpg

Itt a tavasz: a sokadszor újrakezdett edzések ideje. Tulajdonképpen mi kell a sikeres - vagyis tartós -  mozgásprojekthez? Nem vagyok sem edző, sem sportoló, ezért szakszerű sporttanácsokkal nem tudok szolgálni - de a mentális felkészülést segítő tervvel igen. Márpedig minden fejben dől el. Az is, hogy az idei tavaszi nagy újrakezdős edzésterved sikeres lesz vagy sem. 8 fókuszkérdés a rendszeres mozgás tudatos újrakezdéséhez.

Szóval, idén mitől nem fogod feladni az edzéseket? Attól, hogy átgondolod a saját motivációdat, hogy végiggondolod a mozgáshoz való viszonyodat és reális lehetőségeidet; és attól, hogy nem vagy túl szigorú magadhoz. Ne csak a cipőt és a havi edzőtermi bérletet szerezd be, hanem előre készülj fel az újrakezdésre és a buktatókra tudatosan! Fusd végig a 8 fókuszkérdés számtalan kis kérdését. Ne ijedj meg, nem olyan sok idő végigpörgetni, mint amilyen hosszúnak tűnik a lista... És őszintén válaszolj a kérdésekre, hiszen magadért teszed. :-)

Mit akarok csinálni?

Igazán milyen mozgásforma, melyik sportág jó nekem? A testemnek? A lelkemnek? Mi az, amit már régebben csináltam és szerettem? Mi az, amit ki nem állhattam? Mi az, amit még nem próbáltam, de szerintem nekem való? Mi jó nekem az orvosom szerint (ha van valamilyen egészségügyi problémám)?

Milyen keretek között?

Otthon? Edzőteremben? Szabadban? Milyen napszakban esik a legjobban a testemnek? Milyen az ideális, motiváló edzőtípus a számomra (kemény, atyáskodó vagy humoros stb.)? Egyedül? Baráttal? Idegenekkel? Kisebb vagy nagyobb csoportban?

Hol a helye az életemben?

Mennyi időt tudok rászánni hetente reálisan? Mely napok lesznek a kijelölt mozgásnapok? Mely napokon ne is várjam el magamtól, hogy mozgok (menstruáció, vasárnap, ünnepnapok stb.)? Mennyi pénzt tudok rászánni a sportolás költségeire havonta? Mennyit tud időben/anyagiakban tolerálni a környezetem, a családom?

Mi a motivációm?

Mi az elsődleges motivációm (lefogyni 8 kilót, formásabb fenék, magas vérnyomás csökkentése, lefutni a maratont stb.)? Mi a felettes motivációm (miért akarom az elsődleges motivációt? ...mert akkor jól érezném magam a bőrömben, mert energikusabb lennék stb. - ennek a tudatosítása nagyon fontos tervezési lépés, szinte az egyik legfontosabb)?

Mi a célom?

Konkrét? Reális? Kitűztem egy időpontot, amikorra ezt el szeretném érni? Milyen kisebb mérföldkövei vannak? (pl. dec. 31-ig 5 kg-ot lefogyni, 3 hónap múlva min. 2kg-ot, mindezt heti 3x30 perc futással)

Ki/mi fog támogatni?

Milyen eszközök támogatnak a célom elérésében (pl. emlékeztetők a telefonomon vagy szuper applikációk is léteznek már)? Kik támogatnak (edzőtárs, partner, család)? Mit kérek tőlük, hogyan támogassanak?

Milyen akadályok lesznek?

Munka, időjárás, betegség, sérülés, időhiány, motivációvesztés - mik az én tipikus kifogásaim és buktatóim? Milyen valós okkal vagy kifogásokkal hagytam már abba máskor? Mit engedek meg magamnak, mi fér még bele, ha kihagyok egy-egy tervezett lépést? Mi az, amit semmiképpen nem akarok, hogy megtörténjen?

Hogyan ünneplem meg az eredményeket?

Hogyan ünneplem meg az egyes mérföldkövek sikereit? Hogyan veregetem meg a saját vállam? Hogyan osztom meg másokkal, hogy büszke vagyok magamra? Hogyan engedem meg magadnak, hogy a tervezettnél kisebb lépéseknek is örüljek? Milyen újabb kihívásokra sarkallnak a sikereim?

Sok kitartást az újrakezdéshez és sok örömet a mozgásban! :-)

Ha segítség kell, a coaching remek támogatás céljaid megfogalmazásához, egy gyakorlatias akciótervhez, a hatékony megvalósításhoz, az álmok valóságba ültetéséhez, a sikeres és tartós életmódváltáshoz.

Ha tetszik, csatlakozz a facebookon is!

 

 

 

 

Szólj hozzá

életminőség jókedvű hétköznapok