2015. jún 15.

Mi az a hangmasszázs? Kipróbáltam!

írta: ur.anita
Mi az a hangmasszázs? Kipróbáltam!

83c374056902908545584bcb1c9c7378.jpg

A hangmasszázs kipróbálásával régóta szemezek. Maga a név keltette fel az érdeklődésemet, különösnek tűnt, hogyan lehet hangok segítségével masszírozni, szerettem volna kipróbálni, milyen érzés lehet, egyáltalán mi történik egy hangmasszázson. B. Balogh Orsolya hangterapeuta megmutatta, én pedig nagyon kellemesen ellazultam.

Azt tudtam, hogy hangtálakkal, mégpedig tibeti hangtálakkal végzik a hangmasszázst, amelyek tényleg Tibetben készülnek kézi munkával és az adja a különlegességüket, hogy 7-12 féle fém ötvözetéből készülnek. A tálak különbözősége nemcsak a különböző fémösszetételben, hanem a súlyban, a nagyságban, a kiadott hang mélységében és intenzitásában rejlik. Már ránézésre is gyönyörűek, a hangjuk pedig egészen egyedi és meditatív jellegű.

Megérkezés után Orsi elmondta, mi fog történni, és megtudtam, ő a Peter Hess hangterapeuta által kidolgozott módszer szerint dolgozik. Peter Hess német fizikus Indiában kutatta a rezgések hatásait disszertációjának megírása előtt. Ott ismerkedett meg a tibeti hangtálakkal és dolgozta ki saját hangterápiás módszerét, melyet mostanra mindenhol a világon alkalmaznak. A hangtálak kettős módon hatnak, egyrészt a különböző frekvenciájú, mélységű vagy magasságú hangjukkal, másrészt azzal a rezgéssel, amit a hang kibocsátása közben érzékelhetünk.

Régen nem fordítottam már időt arra, hogy bármiféle módon meditáljak, korábban - még a gyerekek születése előtt -, rendszeresen jógáztam, de a meditálás akkor is nehezen ment, a "belülre figyelés" nehézséget jelentett, inkább impulzív típus vagyok, mindig valamin járt az agyam, nehezen engedtem el a gondolatokat. De a csak töredékesen kivitelezett meditációnak is megtapasztaltam a lecsendesedős, lelassulós, relaxáló hatását, és ez igazán nagyon hiányzott már mostanában az életemből. Nekem ez a hangtálas meditálós, elengedős pihenés annyiban volt könnyebb, mint a "csend-meditáció", hogy itt szabad, lehet valamire: a gyönyörű hangokra, rezgésekre figyelni.

unnamed_1.jpg

Miután laza ruhában kényelmesen hasra feküdtem egy masszázsasztalon, megkezdődött a 60 perces hangmasszázs. Csengettyűkkel kezdődött és a testem különböző pontjaira, meghatározott koreográfia szerint elhelyezett hangtálak megszólaltatásával folytatódott. Egy hangtál testemre helyezése előtt az adott testrészemet finoman megérintette a hangterapeuta, hogy ne érjen váratlanul, majd filcbevonatú ütővel megszólaltatta a hangtálat, amely így rezgést és hangot bocsátott ki. A tál átadja rezgéseit a testnek, ahol azok továbbhaladnak (ez színtiszta fizika: mivel testünk több mint 70%-a víz, ez továbbítja a rezgéseket) és fizikailag oldják a testben  felgyülemlett feszültséget. 10-15 percre szükségem volt, mire bele tudtam engedni magam ebbe az ellazulásba, de utána nagyon élveztem és rendkívül szépnek éreztem a hangokat - egyfajta ősi, szakrális zenének -, kellemesnek a rezgések vibrálását a testemben - nekem a derakamon volt a legjobb érzés - és rendkívül pihentetőnek, kikapcsolónak ezt a lassú és szinte művészi szépségű szertartást. Volt egy olyan ellazult pár perc ez idő alatt, amikor azt érzetem, hangszer a testem és nem én vagyok a befogadója ezeknek a rezgéseknek és hangoknak, hanem én bocsátom ki őket magamból.

A hangtálas masszázs vége után rövid pihenés, majd egy beszélgetés következett, ahol megoszthattam a tapasztalataimat, észleléseimet az elmúlt egy óráról. Orsi rendkívül empatikus, finom jelenség, nagyon érzékenyen és az én igényeimre hangolódva vezette végig a hangmasszázst, szakértő kezei között biztonságban éreztem magam és igazán pihentetőnek és a hétköznapok pörgéséből kiszakítónak éltem meg a hangmasszázst.

Kinek? Aki fáradt, lemerült, túl gyors vagy túl zajos életet él. Aki egy különleges, meditatív módszert szeretne személyesen kipróbálni. Akit a relax zenék és hangok kikapcsolnak és lelazítanak, és ezt az élményt saját testével is szeretné megtapasztalni. Én egyszerűen csak pihenni, relaxálni, oldódni szerettem volna - erre nagyon jónak bizonyult ez az egyszeri alkalom; de terápiásan több alkalommal végezve stresszoldásra és a kiegyensúlyozottság elősegítésére, a szervezet öngyógyító folyamatainak támogatására is alkalmazható.

Kép: innen és B. Balogh Orsolya fotója.

 

Szólj hozzá

kipróbáltam! élményajánló