2015. nov 03.

Tervezésre inspiráló noteszek és naplók

írta: ur.anita
Tervezésre inspiráló noteszek és naplók

unnamed10.jpg

Igen, tudom, hogy messze van még 2016 januárja, amikor új határidőnaplót kezdünk, de már most érdemes beszerezni a nekünk való, inspiráló kedvencünket, amibe örömmel írjuk le terveinket és teendőinket. Sőt, most megnyerhetsz egy ilyen igényes és egyedi naptárat, Tramontini Dóra, a Noteshell márka készítőjének kézműves munkáját!

Történetesen az októberi WAMP-on sétálgattam, csak úgy kikapcsolódásképp, közel volt hozzánk, érdekelt a helyszín, az Iparművészeti Múzeum, ahol már ezer éve nem jártam. Leginkább nézelődni mentem, és akkor belebotlottam a Noteshell standjába, ahová még vagy kétszer visszatértem. Ha megvan az érzés, hogy imádsz papírboltban mindenféle szép füzetet, noteszt, határidőnaplót nézegetni, lapozgatni... és pont eggyel többet venni ezekből, mint amire szükséged van, akkor te is hozzám hasonlóan notesz+napló-függő vagy. És különösen szeretem az egyedi termékeket, ahol látszik, hogy nem tucatdarabról van szó, ahol ízlés és funkcionalitás találkozik. Nos, a Noteshell-darabok olyan gyönyörűséges, egyszerre letisztult és nagyon vidám vagy elegáns darabok, hogy úgy éreztem, ezeket szeretném megmutatni nektek is, ezért megkértem Tramontini Dórát, az alkotójukat, hogy meséljen ezekről a különleges termékekről! Nagyon szeretek elhivatott, kreatív és saját erőből fejlődő embereket találni, akiknek sok munkája, kitartása, és hite fekszik a munkájukban, és ezzel rám is inspirálóan hatnak. És itt is erről van szó - ez engem mindig feldob és lelkesít!

unnamed7.jpg

Honnan jött az ötlet, milyen út vezetett idáig, hogy egyedi noteszeket, naplókat és határidőnaplókat készíts?
Az ötlet szép lassan alakult ki. Könyvműves szakon végeztem a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolában, majd más útra léptem. Formatervezőként diplomáztam és belsőépítészként kezdtem el dolgozni, de eközben kialakult bennem a vágy, hogy visszatérjek a könyvkötészethez. Ennek már 6 éve...eleinte munka mellett kezdtem el naplókat készíteni. Két éve jutottam el odáig, hogy ez a fő tevékenységem, és azóta használom a Noteshell márkanevet. Előtte a saját nevem alatt készítettem a termékeimet, illetve egy ideig a Miku design alkotócsoport tagjaként.
unnamed3.jpg
Gyönyörűek a kézműves borítóid és egyedi a korong alakú záródásuk. Hogyan készülnek, mennyi idő alatt ezek a könyvkötészeti remekek?
Nagyon időigényesek...mivel rengeteg apró részletből állnak össze. A naplók egyes részeit nagyobb mennyiségben előkészítem, így amikor egy-egy darabot elkészítek, már valamivel könnyebb a dolgom. De akár csak egy korong és textilpánt elkészítéséhez is elég sok vágás, ragasztás, stb. szükséges. Általában nem a könnyű, egyszerű utat választom. Egy szép anyag nekem önmagában nem elég, csak ha valami egyedi funkcióval, technikával társíthatom, de pont ennek a megvalósítása teszi időigényessé, bonyolultabbá az elkészítés folyamatát. Ugyanakkor talán ezektől az egyedi technikai megoldásoktól igazán jellegzetesek a termékeim.
 
unnamed6.jpg
A határidőnaplók belső lapjai is egyedi tervezésűek. Mit tartottál szem előtt a tervezésükkor?
Egyedi méretrendszerben készítem a naplókat és cserélhető a belsejük, ebből adódik, hogy a határidőnaplók is egyedi készítésűek. Szívesen elmerülök a kiadványszerkesztésben, grafikai tervezésben, a Noteshell arculat, a katalógusaim stb. is mind saját megvalósítás eredményei. Fontosnak tartottam, hogy a naplókat kinyitva is igényes, szép belső táruljon elénk, szerettem volna minél logikusabb felépítést létrehozni, amiben jól rendszerezhetőek a teendőink, programjaink.
unnamed9.jpg
Milyen más termékeid vannak még a népszerű noteszeken és naplókon kívül?
A többi termékemet főként csak megrendelésre készítem, mivel nagyon egyedi igényeket teljesítek velük: ezek esküvői fotóalbumok, valamint tablet- és ebook-olvasó tokok. 
unnamed5.jpg
Milyen különlegesebb, szakmailag is érdekes darabjaid vannak?
Szinte minden napló egyedi igények szerint készül, nagy részben megrendelésre dolgozom és a legtöbb megrendelésben találok valami izgalmasat, ilyen például a megrendelő által kért új színkombináció, amire én esetleg nem is gondoltam. Egy felirat vagy rajz a korongon, ami igazán jól mutat, mindig fel tud dobni! Kialakítottam egy anyag- és színkészletet, ebből rengeteg variáció hozható létre, pláne hogy a korongok változtatásával ezek száma szinte már végtelen.
unnamed8.jpg
Téged mi tölt fel, mi inspirál, honnan meríted az ötleteket a munkádhoz?
Nehéz megmondani, mindig tele vagyok új ötletekkel! Folyamatosan inspirálom magam, inkább az a baj, hogy nehezen tudok időt szakítani arra, hogy a megrendelések teljesítése és egyéb járulékos teendők mellett, ezek megvalósításában elmerüljek. De folyamatosan fejlesztem a termékeimet, új típusok bevezetésével vagy akár csak kisebb változtatásokkal. Például a korong záródású naplót kb. 3 éve készítettem először, azóta számos változáson ment keresztül és sokat finomítottam rajta. A Noteshell termékeket a facebookon itt találod meg.
unnamed4.jpg
Nos, én csak arra tudlak biztatni titeket, hogy ha tervek, ötletek, személyes benyomások, konkrét teendők vagy titkos vágyak lejegyzéséhez keresed a megfelelő formát, akkor ezekben a noteszekben, naplókban a lehető legjobb helyen lesznek a gondolataid és érzéseid!
Dóra felajánlásából, a Noteshell-termékekből most egy 2016-os határidőnapló a tiéd lehet, sőt, két különböző noteszből még választhatsz is, hogy melyik tetszik neked a legjobban! Íme a két megnyerhető szépség: mindkettő M-es méretű (10x14 cm), határidőnapló belsővel, az egyik a korongos záródású típusból egy példány, a másik pedig boríték formájú.
unnamed_3.jpg
unnamed2_2.jpg
A nyereményjáték 2015. november 7-ig tart, a facebook oldalamon zajlik, csupán azt kell megírnod a cikkhez kapcsolódó kommentben, hogy te melyiket választanád... kattints ide hozzá, az Örömterv facebook oldalára!
Szólj hozzá

nyereményjáték perspektíva tervezz kipróbáltam!