2018. nov 16.

ApacukaCeramics workshopon jártam

írta: ur.anita
ApacukaCeramics workshopon jártam

img_20181107_114029.jpg

Nem vagyok egy kézműves alkat. Mondhatni, kétbalkezes vagyok. Nem varrok jelmezt a gyerekeknek, nem kötök sálat, csak ciki pálcikaembereket tudok rajzolni és ha gyöngyöt kellene fűznöm a szabadidőmben, akkor teljesen padlót fognék, mert ki lehet kergetni a világból, ha apró mütyürkékkel kell hosszan foglalkoznom. De: igenis van igényem a kézműves dolgokra! Az általa elérhető kikapcsolódásra. És az esztétikus végtermékre. :-) Itt egy kézműves workshop, ahol kétbalkezesként is kikapcsolódhatsz, miközben szép cuccok kerülnek ki a kezed alól.

A nekem ideális kézműveskedés: egyszerű, kevés időt vesz igénybe, jól átlátható keretei vannak, vezeti valaki a folyamatot... és hamar kiderül, hogy mi lesz a végeredmény. :-) És még egy fontos kritérium: tetszik, amit csinálok, és hajlandó lennék otthon kitenni azt, amit készítettem. Ez utóbbi sántított eddig, mert a fél évvel ezelőtti költözésünkkor számos kis biszbaszkát dobtam ki, amit valamikor valahol lelkesen csináltam, de vállalhatatlan lett a késztermék. Félresikerült dekupázsolt papírdobozkából minden fiókban volt egy-egy darabom. Nektek is?

Kb. másfél éve indítottam útjára az Örömterv blogon a #3órakikapcs cikkeimet: azaz 3 órányi könnyen elérhető, minőségi kikapcsolódás Budapesten és környékén. Amikor rátaláltam az ApacukaCeramics oldalára a neten, akkor tudtam, hogy ez kell nekem, ha kézművességre vágyom. Itt az újabb alkalom egy rövid, tartalmas 3 órányi kikapcsolódásra!

img_20181107_121650.jpg

Vissza a gyerekkori kedvenchez

Amikor Neuvirth Judittal, a kézműves foglalkozás vezetőjével és az ApacukaCeramics megálmodójával, tulajdonosával arról beszélgettünk, hogy honnan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozzon, akkor azt mondta, hogy neki már gyerekkorában is saját(!) kemencéje volt a családi házuk pincéjében, ahol kiégethette a kerámiáit, aztán néprajzosként végzett és falusi vendéglátással is foglalkoztak - így már nem is tűnik annyira nagy vargabetűnek ez a terület, tulajdonképpen csak visszatért a gyerekkori kedvenc tevékenységéhez. De azért ez mégis ritkaság: viszonylag kevesen foglalkozunk professzionálisan azzal a kézműves tevékenységgel, amit gyerekkorunkban nagyon szerettünk csinálni.

A festőhengerek kusza bája

A külvárosi, de jól megközelíthető műhely nagyon hangulatos, jó ide belépni. Judit teával és sütivel vár. Mindenkinek van egy gyúródeszkája, egy vagy két agyagtömbje (attól függően, hogy a kicsi vagy nagy csomagot választotta), kötényt fel és indulhat a munka! Judit minden lépést szakszerűen bemutat, egyszerű, könnyen utánozható tevékenységről van szó, néhány trükk azonban segít abban, hogy szép legyen a végeredmény. Rengeteg edényforma közül lehet választani, tálca, müzlistálka, lapostányér, sütistál, kerek, ovális, szögletes... minden van, így mindenki megtalálhatja a saját konyhájába illő megfelelő darabokat. Én a legjobban a festőhengerek közötti keresgélést szerettem! A nyers anyagba a mintát festőhengerrel visszük fel - ehhez több ládányi hengerből, mintából választhatsz, olyan jó volt ezek között kotorászni, ráérősen válogatni, megtalálni a nekem tetsző mintát.

img_20181107_105108_burst001_cover_2.jpg

A kezem és az agyam

Agyaggal dolgozni terápiás hatású. Ahogy gyúrod, egyengeted a nyers, hűvös, nedves agyagot, az isteni érzés! Lekapcsol az agyam, nincs teendőkön rágódás, a jelenben vagyok. Szerintem még a nyelvemet is kidugtam közben, annyira koncentráltam, hogy szépen, pontosan vigyem fel a mintát az edényemre. :-) Amikor a kezed dolgozik valamin, ami tetszik, amit szeretsz csinálni, ami jólesik és amire oda kell figyelned - akkor az agyad pihen. Ez a kézműves tevékenység lényege: flow-ba kerülhetsz általa. Nem utolsó szempont az sem, hogy kézzelfogható végeredménye lesz, ami kevés munkára mondható el manapság, viszont természetes és ösztönös szükségletünk, nagy hiányt szenvedünk ebben az online kultúra, az irodai munkák és a virtuális dominancia korszakában.

A vége

A mázazást (a színt ki lehet választani) és a kemencében való kiégetést Judit végzi majd el a workshop után, arra várni kell néhány hetet, hogy kész legyen. De sebaj, itt legalább megtapasztalhatja az ember, hogy mindenre kell időt szánni, nem rapid módon működik az alkotás. Én ajándékba is szánok az általam készített tányérokból (házi linzer lesz rajta), és meg is tartok belőle egy nagyobbat, mert pont egy közepes méretű kínálótál hiányzott eddig a készletemből. A karácsonyi ünnepi asztalon biztosan helye lesz majd!

img_20181107_121309_burst001_cover.jpg

Kinek?

Bárkinek. Tényleg nem kell hozzá kézügyesség. Ajándékba is adható (a workshop és a kész kerámiatálak is), biztosan egyedi lesz és nagy meglepetést szerezhetünk vele.

Mennyi idő volt?

Kb. 3 órányi időtartamú a workshop, de közben kevesebbnek tűnik, mert gyorsan repül az idő, ha flow-ban vagy.

Mennyibe kerül?

A kiscsomag (3 db) 15.000 Ft-ba, a nagycsomag (5 db) 25.000 Ft-ba kerül. Nem olcsó, de abszolút megéri az árát az élmény és a végeredmény is.

Sajnos karácsony előttre már nincsenek szabad workshop-időpontok, de a jövő év első hónapjaiban még több időpontra jelentkezhettek!

img_20181107_114723.jpg

A posztban nincs promóciós tartalom. A workshopért teljes árat fizettem - és azért ajánlom nektek, mert tetszett. :-)

Ha szívesen követnéd az ApacukaCeramics oldalát a Facebookon, ITT találod őket.

Ha szívesen követnéd az Örömterv blogot hasonló ajánlókért, akkor ITT tedd meg.

 

 

Szólj hozzá

feltöltődés kipróbáltam! boldogság-projektek #3orakikapcs